Topluluk Yönetiminde Başarı: Etkinlik Stratejileri, Platform Kullanımı ve Yapay Zeka 🌟Semih Kışlar

Ozge Aydin
4 min readJul 7, 2024

--

Herkese merhaba,
Community Management’in yeni bölümüne hoş geldiniz, artık YouTube’dayız! 🎉

Sezonun yeni bölümlerini Çay Kahve İnsan çekim sponsorluğunda, video projesi olarak devam ediyor olacağız.

Bu blog serisinde, Community Management Podcast ve YouTube kanalında konuştuğumuz konulara paralel olarak bölüm özetlerini Medium’da paylaşıyor olacağım.

Topluluk yönetim sürecinde doğru platform seçimi ve etkinlikler organize etmek; üyeler arasındaki bağı güçlendirmek, etkileşimi artırmak ve topluluk büyümesine katkı sağlama noktasında kritik bir rol oynuyor.

2024 itibariyle adını sıkça duyduğumuz ve oldukça popüler hale gelen Yapay Zeka, Topluluk Yöneticileri için verimliliği artırarak topluluğun ihtiyaçlarını daha iyi karşılamak için oldukça önemli bir konumda.

Sezonun yeni bölümünde; Teknasyon ekibinde DevRel, Topluluk Yöneticisi olarak çalışan, aynı zamanda Bursa Bilişim Topluluğu’nun Kurucusu Semihkislar ile birlikte “Topluluk Yönetiminde Başarı: Etkinlik Stratejileri, Platform Kullanımı ve Yapay Zeka” konuşuyor olacağız.

Benim için oldukça keyifli geçen bu bölüm için Semih Kışlar’a çok teşekkür ederim! ✨

Podcast konu başlıkları:

•(00:05) Açılış
•(02:25) Semih Kışlar kişisel tanıtım & topluluk yönetimi kariyer hikayesi
•(18:33) Bursa Bilişim ve Teknasyon’un topluluk yapısı
•(34:30) Topluluk stratejisi olarak etkinlik yönetimi
•(40:42) Topluluk yönetim platformu kullanmanın başarıya etkisi
•(51:56) Yapay Zeka’nın topluluk yönetimine etkisi
•(54:43) Öneriler & Kapanış

👉 Semih Kışlar kariyer hikayesi (Podcast — 02:25 dk )

Üniversite hayatım boyunca STK’lar, öğrenci topluluklarında gönüllü olarak aktif rol alıyordum. Çanakkale Koza Gençlik Derneği’nde gönüllü koordinatörlük yaptım. Dezavantajlı çocuklar, engelli bireyler ile beraber atölyeler organize ediyordum.

Mezun olduktan sonra Türkticaret.net firmasında yazılımcı ve takım lideri olarak çalıştım. Ardından Renault Group’da çalıştım fakat yazılım ve kod yazmak bana heyecan verici gelmemeye başladı. O süreçte, deprem döneminde, AYA projesini keşfetmemle birlikte toplulukların kıvılcımı tekrar yanmaya başladı.

Bursa Bilişim Topluluğu’nu dahil olduğum organizasyonların verdiği ilhamla başlama kararı aldım.

Turkey Java Java Community ve Folksdev’in geçtiğimiz yaz döneminde organize ettiği Yazılımcı Günleri etkinliğinde, Uğur Umutluoğlu’nun “10 Yıllık Developer’ların Kariyeri” sunumuna denk geldim. Product, mimari veya yöneticilikten bahsediyordu ve beni bu sürecin motive etmediğini fark ettim.
Ertesi gün, işimden istifa ettim ve topluluk yönetimi, devrel kavramlarını araştırmaya başladım. Fatih Kadir Akın, Eser Özvataf’ın içerikleri ve global kaynaklar o süreçte bana katkı sağladı.

O süreçte, Bursa Bilişim Topluluğu kapsamında Mert Software ile işbirliği planımız vardı. Mert Software ekibi ile bir etkinlikte birlikte neler yapabilir miyizi konuşurken ekipten teklif geldi ve “DevRel Manager” olarak çalışmaya başladım. Orada 4 ay çalıştıktan sonra Teknasyon ekibine “DevRel & Community Manager” olarak geçiş yaptım, yaklaşık 6 aydır burada devam ediyorum.

👉Bursa Bilişim ve Teknasyon’un topluluk yapısı (Podcast — 18:33 dk)

Bursa Bilişim Topluluğu
Bursa Bilişim Topluluğu’nu kurma hikayem, birlikte remote çalışma fikri üzerine bir tweet atmamla başladı.
BBT, kar amacı gütmeyen bir organizasyon ve tamamen gönüllülük esasında çalışıyoruz. Aylık olarak teknik etkinlikler, coffe & talk, hackathon, workshop ve internal olarak eğitimler organize ediyoruz. Yakın zamanda bir bootcamp düzenlemeyi planlıyoruz.
Bursa.dev adresinden daha detaylı bilgiye ulaşabilir, etkinliklerimize katılabilirsiniz.

Teknasyon
Teknasyon’da ise amacımız başlıca, topluluklara destek vermek. Olabildiğince organizasyonlara ve etkinliklere sponsor oluyoruz.
Ayda 1 kez, dışardan konuk davet ettiğimiz bir etkinlik konseptimiz var.

“Appy Hour” adında, mobil ekosistemine yönelik kendi ekibimizden konuşmacılar ile organize ettiğimiz yeni bir etkinlik serisine başladık.

İçerik üretimi başlığı altında; haftalık olarak haberleri değerlendirdiğimiz “Retro” adında bir serimiz, sektörde deneyimi olan kişileri davet ettiğimiz yaşanmış hikayelerin paylaşılması üzerine konuştuğumuz “Kesin Yaşanmıştır” ve birkaç serimiz var.

Teknasyon Engineering adına bir blog hesabımız var, blog yazılarımıza konuk yazar davet ediyoruz ve topluluğumuza içerik üretme konusunda destek oluyoruz.

Aynı zamanda, Tech Day adında yılda 1 kez, büyük bir konferans organize ediyoruz.

👉Topluluk stratejisi olarak etkinlik yönetimi (Podcast — 34:30 dk)

Bursa Bilişim Topluluğu olarak etkinlik planlarken topluluktan feedback alarak ilerliyoruz. Bu kapsamda, yeni insanlar tanımak ve networking etkinlikleri daha çok seviliyor.
Teknasyon tarafında ise, etkinliklerde tecrübe dinlemek istiyorlar.

Artık 101 etkinlikleri ilgi görmüyor. Niş bir konuda, tecrübeli bir kişinin konuşma yaptığı etkinlikler daha çok ilgi çekiyor.

Etkinlik planlarken en önemli noktalardan biri de tarih.
Maç günü, sınav günü vb. özel günlere dikkat edilerek planlanmalı. Örneğin; coffe & talk etkinliklerimizin tarihini deneme-yanılma yoluyla bulduk ve hafta sonu öğleden sonra katılımın daha yüksek olduğunu fark ettik.

👉Topluluk yönetim platformu kullanmanın başarıya etkisi (Podcast — 40:42 dk)

BBT olarak topluluğu ilk kurulduğumuzda ihtiyacımız anlık iletişimdi, Whatsapp ve Telegram gibi sıcak iletişim kanalları ile başladık.
Sonrasında etkinlik organize etmek istediğimizde
Kommunity ile tanıştık.

Online etkinliklerimiz için Discord kullanıyorduk fakat topluluk çok fazla sevmedi. Anlık iletişim için kullandığımız Whatsapp, anlık bildirimler nedebiyle insanları rahatsız etmeye başladı. Herkesin telefon numarası gözüktüğü için gizlilik açısından güvenlik sorunu yaratıyordu.

Bu tarz sebeplerden kaynaklı, topluluk platformu olarak aktif olarak Kommunity’i kullanma kararı aldık.

Kommunity’de yaklaşık 2000'e yakın üyemiz var. Segmentasyon ile hedef odaklı analiz yapabiliyoruz. Biletli etkinlik organize etme, check-in özelliği, başvuru formu, anketler, abonelik, mailing ve istatistik özelliklerini oldukça aktif kullanıyoruz.

👉 Yapay Zeka’nın topluluk yönetimine etkisi (Podcast — 51:56 dk)

Yapay Zeka’nın herhangi bir mesleği bitirebileceğini düşünmüyorum.

Etkinlik ve topluluk yönetimine en büyük etkisi; basit konuları efektif olarak çözmek olduğunu düşünüyorum. Temel veriye ulaşmak artık çok kolaylaştı .Örneğin; bölümün başında bahsettiğimiz 101 etkinliklerini karşılayacak kısım artık Yapay Zeka.

Benim Yapay Zeka’yı en aktif olarak kullandığım kısım, içerik oluşturma.
Etkinlik içeriği yazma, açıklama kısımları vb. gibi konular için kullanıyorum, buradan kalan zamanımı da etkinliği nasıl iyileştirebilirim konusuna odaklanıyorum.

👉Öneriler: kitap, film, podcast (Podcast — 54:43 dk)

Kitap:
Çalınan Dikkat — Neden Odaklanamıyoruz?
Johann Hari

Podcast:
Huawei — DevRelism

YouTube:
Teknasyon Tech
Eser․live

“Organizasyonlar ve etkinlikler çok büyük emeklerle yapılıyor, bunların devamlılığı için ne yapılması gerekiyorsa yapmaya devam etmeliyiz. Eşitlik, kapsayıcılık ve çeşitlilik anlamında dikkat ederek, etkinliklerin sayısını artırmamız gerekiyor. Birlikte, güç birliği ile bir şeyler yapabiliriz.”

“Etkinliklere mutlaka katılın. Yeni kişilerle tanışarak 3 saatte yapacağın işi 10 dakikada yapabilir; iş, staj fırsatı bulabilirsin.”

“Etkinliklere katılımın artması sponsorların bakış açısını değiştirecektir, bu da organizasyonun daha iyi hale gelmesini sağlayacaktır.”

Medium’dan beni takip ettiğiniz için teşekkür ederim. ❤

Bağlantıda kalmak için topluluk yöneticileri Slack kanalına katılabilir, sesli içerik seviyorsanız podcastleri Spotify üzerinden ve YouTube’dan takip edebilirsiniz.

Communiy Management / Twitter — LinkedIn — Instagram
https://linktr.ee/communitymanagementwithozge

Kendinize çok iyi bakın ve sonraki bölüme kadar topluluklarla kalın! ☺️

--

--